Articol adaugat de Andrei Ceauru

Alimentele care iti simuleaza memoria

Daca o alimentatie echilibrata si sanatoasa este un gaj al unei bune stari de sanatate si longevitate, exista anumite alimente care au puterea de a dezvolta calitatile intelectuale si a stimula memoria. Nu este deci de ajuns sa mananci peste foarte mult sperand sa obtii cat mai repede o memorie de elefant. Anumite alimente au o actiune benefica asupra neuronilor.

Alimente pentru a optimiza intelectul si a stimula memoria

Betacarotenul continut de citrice, rosii si dovlecei, este transformat de stomac in Vitamina A care are rolul de a purifica organismul eliminand radicalii liberi care distrug celulele.

Toate celelalte vitamine, dar si sarurile minerale continute in fructe si legume combat oboseala si stresul cu conditia sa fie consumate crude sau preparate sub folie de aluminiu si pe vapori.

Produsele lactate sunt cele care au un aport de vitaminele B2 si B 12 indispensabile pentru o buna functionare a creierului. Un iaurt pe post de gustare este deci mereu bine venit pe perioada examenelor.

Vitamina B este si ea esentiala unei bune functionari a sistemului nervos. Este prezenta in numeroase alimente cum ar fi ouale, fulgii de ovaz, ciocolata si semintele de floarea soarelui.

Pentru micul dejun, cerealele integrale, bogate in glucide, fier, zinc si vitaminele B sunt un excelent carburant pentru  a demara cat mai bine o zi de munca intelectuala. Atentie insa la rontaitul de biscuiti industriali care contin grasimi saturate si si care nu sunt deloc bune pentru memorie.

Este de preferat sa le inlocuiesti cu fructele uscate sau cu fructe oleaginoase care sunt bogate in energie si in zinc. Zincul este un oligoelement indispensabil pentru functiile creierului, cum ar fi invatarea, memoria, atentia si gandirea.

Neoronii nostri sunt mari amatori de Omega 3 care sunt continuti de pestii grasi si de fier care se afla in cantitati mari in ficat sau caltabos negru si care favorizeaza concentrarea si memoria.

Alimentele care imbunatatesc concentrarea

Creierul este un mare consumator de glucoza, de aceea apreciaza foarte mult in special ciocolata si mai ales cea care contine un nivel de 70% de cacao. Aceasta are in plus si un efect anti-stres.

Ceaiul verde si guarana au si ei anumite efecte benefice asupra concentrarii, memoriei si vigilentei. Atentie insa la excese deoarece acestea contin si cafeina.

Propolisul, mierea si laptisorul de matca sunt surse de magneziu si de potasiu care ajuta in  combaterea obosealii si imbunatatesc concentrarea.

Putin rozmarin peste felurile de mancare va activa circulatia sanguina si va favoriza astfel oxigenarea creierului, deci si concentrarea si memoria.

Fructele contin antioxidanti care vor intari peretii neuronilor. Citricile sunt foarte bogate in Vitamina C. Poti consuma deci cat mai multe piersici, avocado si fructe rosii.

Ciocolata contine foarte mult potasiu si magneziu. Atunci cand inveti pentru examen si doar atunci, se recomanda sa consumi ciocolata datorita rolului sau stimulant cerebral si muscular. Profita deci de beneficiile ei macare atunci cand inveti.

Acest tip de alimentatie va fi si mai eficienta daca este insotita si de o activitate fizica cotidiana si de un somn adecvat.

Citeste si despre: