Articol adaugat de Andrei Ceauru

Ambreiajul, vital pentru orice masina

Ambreiajul este una dintre componentele esentiale pe care masina le inglobeaza in ansamblul sau. Desi il folosim zilnic, ne dam seama de valoarea lui abia atunci cand acesta se strica.

Rolul pe care il are ambreiajul este de a face legatura intre motor si cutia de viteze  si este prezent chiar si la cutiile automate de viteze, diferenta fiind ca la acestea nu poate sa fie actionat manual.

Din ce este alcatuit ambreiajul?

Daca desfaci un kit de ambreiaj, vei descoperi mai multe componente, printre care un disc de ambreiaj, o placa de presiune, un rulment de presiune, o volanta, o carcasa, o furca de angrenare si evident, suruburi care leaga toate aceste elemente. Elementele care se strica cel mai des sunt primele 3, adica discul, placa de presiune si rulmentul de presiune, care sunt consumabile si trebuie schimbate destul de des. Este adevarat ca timpul de schimbare al unui kit de ambreiaj este mult mai mare decat cel pentru alte consumabile, insa la un moment dat sau altul tot va trebui sa faci o astfel de achizitie.

Cand schimbi kitul de ambreiaj?

Este esential sa schimbi intregul kit de ambreiaj in momentul in care simti semne de uzura a acestuia. Durata de viata poate sa fie mai mare sau mai mica, in functie de stilul in care conduci. Daca vrei siguranta maxima insa, este bine sa nu astepti ca ambreiajul sa se uzeze, ci sa il schimbi cu o frecventa destul de mare. Din fericire, nu este o componenta foarte costisitoare, revizieopel.ro, spre exemplu, oferind un pret foarte bun pentru intreg kitul de ambreiaj destinat unui numar foarte mare de masini.

Cum se simte un ambreiaj uzat?

De regula, iti dai seama ca ambreiajul este uzat atunci cand discul incepe sa patineze. Practic, autovehiculul nu va mai accelera asa cum trebuie si isi va pierde din demaraj atunci cand schimbi vitezele. Desi turatia motorului este mai mare, vei descoperi ca masina nu se deplaseaza mai repede.  De asemenea, zgomotele auzite atunci cand apesi pedala de acceleratie pot fi un semn de uzura a rulmentului de presiune.

Un alt simptom foarte des intalnit este reprezentat de faptul ca nu se mai pot schimba atat de usor vitezele, schimbarea fiind insotita de zgomote sau de trepidatii.

Oricat ai fi de grijuliu in ceea ce priveste ambreiajul, ceva este cat se poate de clar: mai devreme sau mai tarziu, acesta trebuie sa fie inlocuit. Din fericire, procedura nu este foarte costisitoare si nici complicata, insa este indicat sa fie facuta intr-un service specializat. De asemenea, este recomandat sa se schimbe intregul kit de ambreiaj, adica disc, placa de presiune si rulment, deoarece in felul acesta te asiguri ca nu va mai trebui sa schimbi niciuna din piesele ambreiajului in viitorul apropiat.

De obicei, un kit de ambreiaj bun poate sa tina pana la 100 000 de km, sau chiar mai mult, insa odata ce ai atins 100 000 de km, cel mai indicat este sa faci o investitie intr-un kit nou.

Citeste si despre: