Articol adaugat de Andrei Ceauru

Importanta micului dejun in perioada de sesiune

Aflati ce greseli trebuie evitate de studenti pentru a reusi sa se mentina in forma in perioada de sesiune.

Micul-dejun constituie sursa cea mai importanta de energie, motiv pentru care studentii trebuie sa acorde o atentie mult sporita alimentelor pe care le consuma, astfel incat sa aibe parte de un meniu echilibrat, imbelsugat in diferite substante nutritive si minerale, care sa le mentina organismul sanatos pe intreaga durata a examenelor.

Atunci cand nu ai grija in privinta alimentelor pe care le alegi, este posibil ca micul-dejun sa nu fie unul tocmai potrivit, intrucat organismul tau nu primeste aportul de energie de care are nevoie pentru a functiona in limite normale. Intrucat cunoastem cat este de importanta sanatatea pentru stilul de viata studentesc, iti prezentam cele mai comune greseli pe care le fac tinerii studenti atunci cand vine vorba despre micul-dejun. Ia aminte la ele si evita-le pe viitor, iar traiul tau se va imbunatati foarte mult.

Lipsa proteinelor. Carentele proteice sunt principalul motiv pentru care senzatia de foame bantuie caminele studentesti. De exemplu, un bol cu cereale sau o felie de paine cu zacusca contine o cantitate redusa de proteine, astfel ca apetitul tau alimentar nu va fi potolit si vei simti nevoia sa mai consumi si alte alimente, ceea ce nu va aduce foarte mult beneficii organsimului tau. Pentru a completa necesarul zilnic de proteine de care ai nevoie, adauga in meniu o felie de paine prajita sau un ou bine fiert. Acest truc este unul foarte eficient, care te va mentine in forma si va alunga senzatia neplacuta de foame.

Lipsa fibrelor. Intrucat dulceturile sunt la mare cautare in caminele studentesti trebuie sa iti amintesc ca un consum foarte ridicat de zahar in timpul micului-dejun nu este deloc indicat, intrucat el nu iti asigura cantitatea optima de fibre de care ai nevoie pentru a-ti mentine nivelul de energie. Pentru a evita acest lucru, este recomandat sa optezi pentru alimentele cat mai bogate in fibre, precum bananele, cerealele integrale sau painea din faina integrala, care-ti vor oferi cel putin 5 grame de fibre, adica aproximativ 25-30% din necesarul zilnic. In acest mod, apetitul alimentar va fi tinut la distanta, iar tu vei beneficia de energie si de o stare de bine pentru a putea studia in conditii optime.

Lipsa grasimilor. Nu toate tipurile de grasimi sunt daunatoare pentru organism si de aceea este important sa-i oferi organismului tau doar acele grasimi care-i aduc beneficii si il mentin sanatos. In cazul in care urmezi diverse diete ce presupun ca micul dejun sa nu contina grasimi, senzatia de foame te va bantui cu siguranta pe parcursul zilei, iar nivelul de energie va fi unul foarte scazut.Alege iaurturi ce contin un procent mai ridicat de grasimi sau fructe cu coaja lemnoasa, precum nucile, deoarece aportul de grasimi bune pe care ele il contin este foarte mare, iar tu te vei bucura de acest beneficiu din plin.

Micul-dejun consumat intr-un timp scurt. Un mic-dejun consumat in drum spre facultate nu este deloc indicat pentru sanatatea studentilor. In ciuda faptului ca cerealele integrale sunt bogate in fibre, fructele sunt bogate in proteine, iar nucile contin grasimi, nu este bine sa le consumi pe fuga. Fa-ti timp pentru a consuma un mic-dejun plin de nutrientii de care organismul tau are nevoie si evita cu desavarsire sa consumi o banana sau un mar cat timp te aflii in autobuz sau la metrou.

Micul-dejun servit la timpul nepotrivit. Trebuie sa stii ca, pentru a evita consumul unor cantitati foarte mari de alimente, trebuie sa servesti micul-dejun in maximum o ora dupa ce te-ai trezit, intrucat, pe masura ce astepti mai mult, organismul tau va necesita mult mai multa mancare si-ti va fi imposibil sa te saturi foarte repede. Micul-dejun este special conceput pentru a-ti incepe dimineata in forta si pentru a capata energie in urma unei nopti de distractii. Daca alegi sa consumi aceasta masa a zilei mai tarziu decat in mod normal, efectul sau nu va mai fi la fel de intens.

Citeste si despre: